.söta geléhjärtan

134303-67
Jag, Martina och Lina N

Idag är ingen vanlig dag, nej för det är....
alla ♥-dag.
Hurra?
Även om jag önskat lite att jag haft någon att fira den med så gråter jag inte blod för det. Jag vill ju inte ha nån just nu ändå, jag vill bara ha mig.
=o)
Men visst hade det spritt i kroppen om man fått ett fång rosor eller en söt nallebjörn...mjuka söta björnar tycker jag om eller gosedjur överhuvud taget.

Jag är verkligen en tokäkta romantiker. Det där lilla vardagliga som att prata in ett sött meddelande på mobilsvar, köpa med en kanelbulle i kiosken hem eller lämna en lapp med ett gulligt meddelande på kylskåpet eller sådär.
åhh....*ler sött*

När jag gick hem från jobbet tidigare idag så hängde det ett blombud på grannens dörr (inte själva budet själv utan blommorna som budet lämnat), och en påse från ett konditori här i stan.
Då önskade jag att det en trappa upp skulle hänga ngt på min dörr...men icke!
Men min ursöta mamma lämnade en lite present till mig idag när hon kom förbi jobbet, ett par örhängen och ett halsband.
Tack!


På tal om örhängen. Just det!
Jag tog tummen ur arslet och gick för att ta ett nytt hål i mitt öra (högra hade växt igen). Jag har inte riktigt velat förrut för det är så stora fula, synliga örhängen som man får och måste ha i 4-6veckor.
Hursomhelst så gick jag ner och fick vänta på att en av dom som kunde ta håll skulle bli ledig. Stod så länge och pratade med en av de andra guldsmedarna om håltagningsörhängena och vilken färg jag skulle ta, en så diskret som möjlig, silver eller en annan silver som blingade lite i nån färg bestämde jag mig för.
Tillslut blev då den manliga guldsmeden ledig och det var dags att "skjuta mig". Han markerade och jag godkände och sen pekade jag och sa vilken färg jag ville ha.
"Den där nummer 10" sa jag
"Ja, vi ska se om vi har den hemma" sa han
"Ok, annars går det bra med den där nummer 8. Nummer 10 eller 8 i allafall" sa jag och pekade
Han hittade och förberedde.
Sköt till och det brände inte så som jag mindes det, så jag var glad och vände mig om för att titta i spegeln....
"Ehh, men den är ju BLÅ??!!" sa jag lite skräckslaget
"Ja, va det inte den du skulle ha?"
"NEJ! Den där i silver eller den andra i silver. INTE BLÅ!"

Men det var bara att punga ut de 100:- och försöka le.
Så nu har jag en nästan självlysnade stor blå sten i högra örat....bummer.....

Jaja, det kunde varit värre. Eller hur?


Nä nu har jag skrivit tillräckligt.
Ska ta min lilla dator och gå de 23 stegen tills jag kommer hem, sitter nämligen på jobbet, för grannen vars internet jag surfat på de senaste månaderna har tydligen bestämt sig för att låsa det!!
Vad är det för dumheter? Han kanske tyckt att det gått lite långsamt...hehe hoppsan, kanske inte skulle ha laddat ner sådär.
Och nej, jag har inte längre än 23 steg så hem...bra va? =)


Ja men puss då till alla på denna högtidliga dag!
Ta hand om er ♥



Åha! Ja just det!
Måste tacka
Lina W för att hon fixar och donar så proffsigt som bara hon kan med min blogg =o)
Är den inte läcker ?! ....and it's not finished yet
En extra puss o kram till dig umma-gumman, ses imån!


Kommentarer
Postat av: J

Fina bilder och ny fin layout!

Postat av: Kelly

vilka fina bilder :)

2007-02-16 @ 10:21:53
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: Kelly

vilka fina bilder :)

2007-02-16 @ 10:21:53
URL: http://kellybellybutton.blogg.se
Postat av: UmmaGumma

Åh, tack för påminnelsen om det überhemliga meddelandet. Jag kan nu meddela att alla spår är bortsopade, så nu kan ingen se det mer! HAH!

Ska precis dra iväg nu - LAGERHAUS Here I come! Plånboken - Du kommer bli tom!

Hoppas du känner dig lite bättre i eftermiddag så du inte går och blir riktigt sjuker. Du får väl sätta dig med morgonrocken, en stor kopp te och bli expert på PSP. Du visade ju att du har all potential i världen igår!

Puss o Kram

2007-02-16 @ 10:49:00
URL: http://ummagumma.blogg.se
Postat av: sa

Åhhhhhh, fan vilken nice sida du har fått till!!
När e du uppe i Sthlm nästa gång då?

2007-02-16 @ 13:06:20
URL: http://www.sigfridsson.blogg.se
Postat av: sanna

verkligen superfin bloggdesign du har!

2007-02-16 @ 14:57:12
URL: http://spaderdam.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Fin blogg du har!!!

2007-02-17 @ 23:06:25
Postat av: Elin

Åhh vilka söta bilder :P

2007-02-18 @ 15:39:03
URL: http://ellee.webblogg.se

.säg nu vad du tycker

.mina vänner kallar mig
.kom ihåg mig

.kontakta mig på


.hemsida eller blogg kanske


.vad vill du berätta


Trackback