.förkyld smittad

Tänkte ladda upp en bild men bloggsidan strular, så det får komma en senare

134303-76
Foto: Åke L.


Det var väll attans då att man skulle dra på sig en av det där förkylningarna. Fast att jag har knaprat vitaminer, frukter, druckit vitaminbrus och mineralbrus och allt vad det heter.
Jag snorar, nyser minst 9 ggr varje gång det kliar (folk tittar och tror att jag hakat upp mig).
Haft feber, rinnande ögon etc etc etc....det är jobbiga nätter...upp och duscha två ggr per natt.
Ja...jag ska kanske inte berätta hur dåligt jag mått? För jag mår desto bättre nu! Och det är ju det som räknas.
Hade iafl varit en perfekt vecka att bli frisk på, eftersom det egentligen varit min "lediga vecka", men icke. Jag hade några pass jag skulle jobba så inget ledigt här inte.

Mådde inte särskilt bra i onsdags (aka alla ♥-dag), då klockan ringde alldeles för tidigt och jag skulle upp och iväg till jobbet.
Bita ihop, le och va trevlig mot alla gäster.
Tackar det manliga könet för att han en gång uppfann sminket! Vad skulle jag gjort utan det??
Dessutom hade jag dubbelpass...urk.
Efter första passet vid 14 så traskade jag hem och la mig för att hinna vila så mkt jag kunde innan jag skulle tillbaka igen.
Nu är det så här, att där jag jobbar så finns det inte mycket att vila ögonen på...ingenting helt enkelt. Det händer kanske 3ggr på hela året och det är i princip bara under sommarmånaderna, men det är dom ögonblicken man lever på resten av månaderna.
MEN när jag kom tillbaka på kvällen så uppenbarade sig något för mig...EN MAN!
En riktig alltså! Här! På jobbet!
ohh....
Man är liksom inte van, så när det kommer något sånt ögongodis som slänger långa blickar så blir man som en generad, fnittrande liten flicka
=oD
Checkar vänstra handen om det finns någon ring - nej √
Kollar många extra ggr på hela skapelsen och det fanns ju inget att klaga på alls!
Det blev ju inte sämre av att när jag slutat så satte han sig vid mig, pratade och hade sååå fina ögon och en dialekt jag bara smälter av. Och som att det inte skulle vara nog så var han så trevlig, jordnära och hade ett leende och kropp som bara en riktig kroppsarbetande man har.
Han bara lyste "pojkväns material"
Tror ni att jag jobbade över frivilligt?? Oh ja!!
Tyvärr så tror jag inte att han kommer tillbaka fler ggr, men om så har jag markerat hans "profil" så att alla på jobbet kan tala om det för mig.
Haha...tänk vad en sån sak kan göra med en.
Min alla ♥-dag tyckte jag blev heeelt underbar =)



Måste lära mig hur man skriver kortare inlägg...hur kan det bli så långt? Och jag som skulle kunna berätta om massa andra saker....jaja.

Är hos min mamma o pappa i natt.
Det är märkligt för jag fick för mig att klockan var jättemkt när jag skulle ut med vovven för alla här är så duktiga och kryper till kojs i rätt tid. Men så kom jag tillbaka och klockan var bara 24.
Tyvärr går tiden så fort så nu är den snart 03 och jag kanske borde studsa i säng?

Det ska jag göra nu...febern gör så att jag drömmer, och inga dåliga drömmar. Nej nej, här är det drömmar jag aldrig nånsin vill vakna ifrån.
Får se hur denna natten ska ta hand om mig....





Kommentarer

.säg nu vad du tycker

.mina vänner kallar mig
.kom ihåg mig

.kontakta mig på


.hemsida eller blogg kanske


.vad vill du berätta


Trackback