.sluta systrar



Vad är det som vi tjejer inte förstår? Vi måste hålla ihop! Varför är vi så jävliga mot varandra, letar efter fel på varandra för att sen kunna berätta för andra hur fel eller ful en tjej är och varför smutskastar vi varandra inför andra tjejer och killar? JÄMNT!


Såg ett program på MTV som hette "Next", det gick i korthet ut på att fem st tjejer skulle charma en kille och vise versa, det var också killar charma kille och tjejer charma tjej vilket är riktigt kul att dom har.

Killen eller tjejen som då var den dom skulle bli charmad tog den tid han/hon behövde för att se om den som kom var ngt att ha, om inte så "next", då var det nästas tur.

Resten av tjejerna och killarna som hade varit ute och försökt eller som väntade på sin tur satt i en stor typ turnébuss.


Hur som helst när det var ett gäng killar som satt i bussen så var det ärligt snack, dom peppande och höll varandra bakom ryggen. Och när nån som fick nobben kom tillbaka in i bussen så var det inte skitsnack om varandra isåfall va det om tjejen som nobbade.

Bland tjejerna däremot var det sånt jäkla skitsnack bakom ryggen, klart jag vet om att tjejer är såna jag hör ju sånt ofta, men det va ingen som INTE snackade skit och det va inte lite heller.

När alla satt i bussen va det glatt och de höll me varandra och det kunde låta ungefär, "Nä, men det tycker inte jag, du är ju jättesöt!" Sen när tjejen gick av bussen så satt dom och kritiserade hon som gick ut "Såg, ni? Det finns väll ingen som vill ha henne" eller "Gud, va falskt hon beter sig, vilken bitch"...WHAT?!
Sen när tjejen dom snackat skit om kom tillbaka va det glada miner igen och "Ohh nej, stackars dig" , "Jag fattar inte varför han inte tog dig"


Nu förstår jag varför jag tycker det är enklare, roligare och lättare att umgås med killar än med tjejer - jag är ingen sån tjej som snackar skit om andra, när vi i stället borde hålla ihop. Vi har faktiskt lite att lära ifrån killar vad gäller beteende mot varandra.




Ta bättre hand om er systrar ♥




Go natt


Kommentarer

.säg nu vad du tycker

.mina vänner kallar mig
.kom ihåg mig

.kontakta mig på


.hemsida eller blogg kanske


.vad vill du berätta


Trackback