.perfekt dag plus lite hjältinneinsatser

Myspys
Myspys med Spikey

Oj oj oj,
denna dagen har varit så bra tycker jag, jag har haft en bra känsla i kroppen och knoppen hela dagen. Den är inte riktigt slut än (tyvärr) för jag jobbar till 22 så allt kan ju hända.

Vaknade först vid 8:40 idag av väckarklockan, jag ville höra Äntligen Morgon "Vinn Adams pengar" det är ju så kul. Jag satte på radion och somnade igen 2 sekunder efter....så jag hörde inte mycket.
Jag var så trött pga att jag gick och la mig efter 03.00 igår natt, vet inte riktigt hur det kunde bli så sent, jag misstänker att någon smittat mig eller så har jag lärt mig av proffsen.
Sanningen är att jag fick för mig att jag skulle äta lite gröt innan jag kröp i säng men den blev lixom lite försenad, för helt plötsligt så började min msn fungera *jippi*, så där var jag fast med diverse intressanta konversationer.
I kväll blir det dock inte så sent kan jag lova för jag börjar jobba 06 imån bitti....rise n' shine! (Notis: Gröten var kall efter att ha stått och plingat i micron i x antal minuter...kanske t.o.m timmar vad vet jag, men jag värmde på den och den blev faktiskt inte alls så tokig)

Dagens goda gärning hann jag också med idag före jobbet.
Jag var ute och gick med vovven så fick han syn på ngt som låg i en geggig vattenpöl...pöl och pöl vet jag inte om jag kan kalla det mer kanske en mindre sjö =oP
Hur som helst så var det en cykel, jag drog på mig hjältinnekostymen och drog upp den, skakade av det värsta löven och dylikt sen började jag leta serie nummer. Hittade inget så jag memorerade märket och modellen. Den såg helt ny ut, hjulen var i princip inte använda. Efter det så gick jag och Spikey (min hund) hem igen, för jag tänkte ringa polisen och se om den var anmäld försvunnen...en cykel kan ju faktiskt inte försvinna dom blir ju stulna, så anmäld stulen ska det vara.
Jag ringde polisen och sa att jag hittat den, jag hade faktiskt sett den tidigare slängd i närheten fast inte i vattnet så nu när ingen tagit den så vore det ju synd om den inte kom till rätta.
Det ligger en skola precis mittemot där jag brukar gå och där cykel låg så det var säkert några elaka småpojkar som låg bakom det - usch!
Polisen har ju inte så stora resurser här så dom visste inte ifall dom skulle kunna åka och hämta upp den, dåligt tycker jag! Men jag erbjöd mig att gå och hämta den när jag slutat efter jobbet och isåfall dra med den hem.

Gods beskrivning:
* Mörk (svart eller blå) killcykel
* Märke Sierra, Creek
* Barncykel ca 80 cm hög
* "L"-format styre med tuffa detaljer i gummi
* Ringklocka i form av en svart-vit fotboll

Så om du saknar din cykel så kan du ju höra av dig till mig ;o). Om ingen hämtat den från polisen efter 3 månader så får jag den...undra vad jag ska med en liten killcykel till??
Det kändes iafl bra att kanske ha kunnat hjälpa till. Får först se om den står kvar ikväll när jag går och kollar.
(Kommer nån kul bild sen när jag kommit hem ikväll)



Hörs igen senare...

_________________________________________________________________

Så, tror ni att polisen hade hämtat cykeln??......Nä.
Var ute med vovven och där stod den, så jag cyklade, med knäna under hakan, hem den till mig och nu står den på balkongen.
Får se vad som händer med den...nån som vill ha den annars?? =o/

Nä, nu ska jag få i mig lite kvällsmat av något slag sen ska jag nog sova ♥


Nite nite everybody



Kommentarer

.säg nu vad du tycker

.mina vänner kallar mig
.kom ihåg mig

.kontakta mig på


.hemsida eller blogg kanske


.vad vill du berätta


Trackback